Com augmentar l’autoritat d’un domini

·

Si vols obtenir un bon posicionament a Google i aconseguir més trànsit orgànic cap al teu lloc web, segurament hauràs llegit que augmentar l’autoritat del domini és una bona opció.

De totes maneres, la veritat és que mentre augmentar l’autoritat del lloc web mai és perjudicial, augmentar la puntuació en si no hauria de ser el teu focus principal.

En comptes d’això, hauries de centrar-te en el que fa que la puntuació augmenti: els enllaços o backlinks d’alta qualitat de llocs web amb bona autoritat.

Què és l’autoritat d’un domini?

L’autoritat del lloc web és una mètrica dels proveïdors d’eines SEO. Mesura la força relativa del perfil dels enllaços entrants (backlinks) d’un lloc en comparació amb qualsevol altre lloc indexat.

Gairebé totes les principals eines SEO, com Mangools o SE Ranking, tenen aquesta mètrica, però el seu nom i la forma en què es calcula difereixen en cadascuna.

Com la majoria de les altres mètriques de l’autoritat del lloc web, s’executa en una escala de 0–100. Ara, és essencial entendre que l’escala per a la valoració de dominis és logarítmica. Això vol dir que és molt més difícil passar d’una puntuació de 69 a 70 que de 9 a 10. També significa que un lloc DR (Domain Rank, avaluació de domini) de 20 té una autoritat de més del doble que un lloc DR 10.

Com es calcula l’autoritat d’un domini?

Abans d’intentar augmentar l’autoritat del lloc web, primer has de saber com es calcula l’autoritat d’un domini.

1. El nombre de llocs web que t’enllacen

Els serveis d’anàlisi de SEO acostumen a tenir una mètrica anomenada dominis de referència. Aquesta mètrica és la quantitat de llocs web que enllacen a una pàgina o lloc web.

Es pot pensar que com més gran sigui aquest nombre, més alta serà la puntuació del domini. Però no és tan senzill, perquè només es té en compte els enllaços “followed” en els càlculs de la DR. Els enllaços amb UGC, patrocinats o amb els atributs nofollow no milloraran la DR.

A més, els enllaços propis de la mateixa pàgina web no milloraran la DR d’un lloc, ja que només es compten dominis de referència i no enllaços de backlinks.

2. La puntuació DR dels dominis que ens enllacen

És fàcil obtenir milers d’enllaços d’un grapat de llocs de baixa qualitat. Per això també es té en compte la puntuació de la DR del lloc d’enllaç en calcular la DR pròpia.

Això vol dir que els enllaços dels llocs web amb puntuacions altes a la DR tendeixen a augmentar la nostra autoritat de domini més que els que tenen puntuacions baixes a la DR.

Aquest punt és interessant, perquè significa que a mesura que augmenta la DR d’un lloc web que t’enllaça, també augmenta la teva.

3. El nombre de llocs als quals apunta cada domini

Suposem que aconsegueixes dos enllaços “followed“: un del Diari Ara i un altre de Vilaweb. Tots dos llocs tenen puntuacions DR idèntiques, però quin enllaç augmentaria més la teva puntuació?

Resposta: depèn del nombre de llocs als quals cada un enllaça amb almenys un enllaç followed. Com menys enllaços sortint tingui un lloc web, menys passa l’anomenat “repartiment de la DR”.

Suposem que el nombre d’enllaços sortits del Diari Ara és 50 vegades superior al de Vilaweb. Per tant, l’enllaç de Vilaweb augmentaria la qualificació del domini molt més que la del Diari Ara.

Com augmentar l’autoritat del teu domini

Aconsegueix enllaços “followed” cap al teu lloc web i la qualificació del teu domini augmentarà. És tan senzill com això. Només cal tenir en compte que si el lloc del qual obtens un enllaç té una baixa puntuació DR en si mateix, o bé enllaça a molts llocs web, l’augment de Domain Rating pot ser insignificant.

També és important assenyalar que obtenir enllaços cap a pàgines aleatòries no sempre ajudarà a augmentar el rànquing o el trànsit orgànic. Com que aquest suposo que aquest és l’objectiu, centrat a aconseguir enllaços directament a les pàgines que vols posicionar a Google. Això tindrà un impacte més gran en el trànsit orgànic i en la classificació que simplement “augmentar la DR“.

Ho sabem perquè ho hem estudiat. El nombre de dominis que es refereixen a una pàgina es correlaciona més amb el trànsit orgànic que la RD del lloc web de classificació.

Dit això, aconseguir enllaços cap a la pàgina que vols posicionar a Google no és fàcil, aquí tens 3 formes d’incrementar l’autoritat del domini de forma significativa:

1. Crea contingut que la gent vulgui enllaçar

Això vol dir que hauries de fer alguna cosa amb aquests tres atributs:

No comercial

És més probable que la gent enllaci pàgines que no només són perquè guanyis diners. Per això és tan difícil aconseguir enllaços a pàgines de vendes i ressenyes d’afiliats.

Útil

Hi ha dues maneres de crear una cosa útil.

La primera és crear alguna cosa amb algun tipus de retorn. Pensa, per exemple, amb els blogs, les calculadores o les eines amb funcionalitats gratuïtes.

El segon és crear alguna cosa citable. Pensa en estadístiques, estudis o idees que els bloguers o periodistes poden referenciar quan facin un article.

La gent l’enllaça

Existeixen eines, com la barra d’eines SEO d’Ahrefs, que t’afegeixen als resultats de cerca de Google, el nombre de dominis que apunten a aquella pàgina. La idea, doncs, és instal·la aquesta eina, i fer una cerca a Google del tema que volem tractar al nostre blog, i analitzar els resultats que ens dóna Google.

Si una pàgina té un nombre decent d’enllaços, això significa que el tema és digne de ser enllaçat. Per què? Perquè pots veure que la gent enllaça les pàgines sobre aquell tema.

Dit això, assegura’t d’evitar temes passats de moda. Per exemple, si cerques “the dress illusion”, el famós vestit que alguns veien blau i negre i altres blanc i daurat, veuràs que els primers resultats tenen molts enllaços, però són del 2015. Per tant, probablement avui en dia ningú enllaçaria un article sobre aquest tema.

2. Contacta webs oficials i rellevants

Tenir contingut que la gent vol enllaçar és genial, però ningú pot fer-ho si no sap que existeix. Per això els hi has d’explicar.

Hi ha moltes maneres de trobar gent rellevant amb qui contactar, aquí tens tres grups per onr començar:

  1. Persones que apareixen al vostre article
  2. Persones que han escrit articles sobre temes similars
  3. Persones que han enllaçat articles sobre temes similars

3. Utilitza enllaços interns per millorar l’autoritat de les pàgines importants

Segueix treballant els punts anteriors regularment per augmentar l’autoritat del teu lloc web i millorar el SEO. També pots utilitzar el mètode del mitjancer per dirigir part d’aquesta “autoritat” cap a les pàgines que vols posicionar.


Conclusió

La millora de l’autoritat del domini mai ha de ser l’objectiu principal. En lloc d’això, és millor centrar-se en l’obtenció d’enllaços d’alta qualitat de llocs web rellevants i amb autoritat cap a les pàgines que vols posicionar. La qualificació del teu domini augmentarà com a conseqüència natural d’aquest procés.

Dit això, els enllaços no són l’únic factor de posicionament de Google. Si el teu objectiu real és posicionar-te entre els primers resultats de Google, llegeix Els quatre pilars d’una estratègia SEO.

Imatge creada i descarregada des de freepik

Feu un comentari