El link building (creació d’enllaços) és una de les estratègies fonamentals que tots els SEO han de conèixer i utilitzar. Aquesta estratègia té diferents factors, però un d’ells sovint està infravalorat: els textos d’ancoratge, un punt senzill que tots els administradors de webs i SEO coneixen. Però, per què aquests textos són importants per a les nostres accions de SEO en general?
Què és un anchor text?
Es tracta simplement del text ressaltat i clicable d’un enllaç, que normalment es troba al contingut d’una pàgina web. Agitament es mostrava com a paraules blaves subratllades, i que en aquest blog es mostra de color negre, per exemple: com optimitzar les imatges per al SEO.
El codi HTML seria així:
<a href="https://tot-seo.cat/seo-basic/optimitzacio-imatges-seo/" target="_blank">com optimitzar les imatges per al SEO</a>
Diferents tipus d’anchor text
Hi ha diferents tipus de texts d’ancoratge que convé conèixer si realment vols millor el teu SEO:
- Marca: és el text d’ancoratge que utilitza el teu nom de marca. Per tant, per a Tot-SEO, seria: Tot-SEO.
- Concordança exacta: inclou la paraula clau de la pàgina al text d’ancoratge. Si la teva paraula clau és estratègies de creació d’enllaços, aquest hauria de ser el text d’ancoratge.
- Variacions de paraules clau: a diferència dels textos d’ancoratge de concordança exacta, utilitza variacions de les teves paraules clau com a text d’ancoratge. De forma que, si tens un enllaç a la pàgina de guia de creació d’enllaços, pots utilitzar estratègies i tècniques de creació d’enllaços com a text d’ancoratge.
- Genèric: inclou els CTA (call to action, crida a l’acció) genèrics per a textos d’ancoratge, com ara clica aquí o consulta’ns.
- Enllaços discrets: s’utilitza només l’URL de la pàgina a la qual s’enllaça.
- Sense text: l’enllaç és només una imatge, sense cap text alternatiu.
- Alt Text: a diferència del tipus Sense text, s’utilitza el text alt de la imatge com a text d’ancoratge.
Per què l’anchor text és important per al SEO
Google i altres motors de cerca utilitzen l’anchor text per entendre el context de la pàgina enllaçada. Així, mitjançant l’enllaç que he fet anteriorment sobre l’optimització d’imatges per al SEO, tant els usuaris com els motors tenen clar que la pàgina a la qual apunta l’enllaç contindrà informació sobre l’optimització d’imatges per millorar el SEO.
És tan senzill com important. Fixa’t només amb els enllaços que apunten al teu web. El text d’ancoratge ajuda als motors de cerca a comprendre de què tracta la pàgina o el lloc i també els hi ensenya com altres llocs web entenen el teu. Per descomptat, tens un control limitat sobre els enllaços que apunten cap al teu lloc, però sí que pots controlar els enllaços interns del teu web.
Millors pràctiques per als anchor text SEO
Han de ser concrets i entenedors
El text d’ancoratge no hauria de contenir una frase completa. Els millors anchor text per al SEO són els que poden expressar plenament de què va la pàgina enllaçada en poques paraules. A més, l’ús d’una frase completa com a text d’ancoratge també suposa una interrupció per als usuaris que el veuen. Algunes preguntes que us poden ajudar en la creació d’aquests textos:
- Com puc explicar de què tracta la pàgina enllaçada?
- Com puc resumir-ho en poques paraules?
Densitat de paraules clau
És molt important decidir correctament sobre com incorporar paraules clau al text d’ancoratge sense que sembli antinatural i spam.
La millor opció és la més senzilla i evident: simplement descriure la pàgina enllaçada. Si el contingut de la pàgina enllaçada s’optimitza correctament, no cal preocupar-se d’omplir els texts d’ancoratge amb paraules clau, ja que la paraula clau ja és el tema de la pàgina enllaçada. D’aquesta manera, semblarà més natural. Això també s’aplica als enllaços interns, ja que l’ús repetit del mateix text d’ancoratge dins d’un lloc web pot semblar spam per a Google.
Rellevància
Finalment, assegura’t que els textos d’ancoratge són rellevants per a la pàgina enllaçada. No utilitzis cap text d’ancoratge que no hi tingui relació. Si estàs enllaçant a una pàgina sobre SEO, no utilitzis un text d’ancoratge aleatori com ara “venc Opel Corsa”. Encara que la pàgina contingui algun paràgraf sobre com el SEO pot ajudar a vendre un Opel Corsa, el text d’ancoratge és enganyós i irrellevant per al context.
La rellevància dels enllaços és també un factor considerat pels motors de cerca avui dia. Com es relaciona la pàgina enllaçada amb la pàgina d’origen i com s’expressa aquesta correlació? Un enllaç extremadament rellevant amb un gran text d’ancoratge pot millorar el teu SEO. Utilitzant l’exemple anterior, fer servir “venc Opel Corsa” com a text d’ancoratge del teu enllaç és perjudicial, però en canvi, “com el SEO ajuda a vendre els Opel Corsa” és una manera de millorar-ne l’eficàcia. Sobretot recorda que només funcionarà si l’enllaç que has creat és rellevant per a la pàgina d’origen de la qual procedeix. Així, si utilitzes “com el SEO ajuda a vendre els Opel Corsa” com a text d’ancoratge, el contingut on es troba l’enllaç ha de parlar de com vendre Opels Corsa o de qualsevol altre tema relacionat.
Conclusió
Els textos d’ancoratge semblen prou senzills, però tenen moltes facetes que has de considerar per aprofitar tota la seva capacitat de millora de SEO. Tenir en compte la importància dels petits detalls és una de les millors maneres de presentar idees innovadores per provar-les.
I tu? Tens experiència amb l’optimització incorrecta o adequada de textos d’ancoratge? Explica-ho a continuació!
Imatge creada per Freepik i descarregada des de Freepik